De wedstrijd Goes D - Landau D zou oorspronkelijk 6 maart gespeeld worden, maar kon op dat moment niet doorgaan vanwege de pandemie die we kennen onder de naam COVID-19. Nu de clubs weer langzaam een beetje opstarten werd de wedstrijd alsnog gespeeld.

Zoals altijd worden er bij de D's twee rondes gespeeld waarbij in de tweede ronde iedereen met een andere kleur speelt en ook een andere tegenstander treft.

Ronde 1:

Deze ronde ging vrij overtuigend naar het thuisspelende team. Norah sloeg op bord 1 een remise aanbod af en wist met een penning een stuk te winnen. Dit stuk ging er in het einspel weer af tegen een paar pionnen, maar inmiddels had onze kopvrouw een set verbonden vrijpionnen. Toen Tim zijn dame aanraakte terwijl hij schaak stond moest er met de dame gezet worden. De dames gingen van het bord en er restte een gewonnen eindspel voor Norah. Niels won al vrij snel materiaal. Er werd nog lang doorgespeeld, maar deze partij liet mijn naamgenoot zich toch echt niet meer door de vingers glippen. Uiteindelijk zette Niels dan ook mat. Phong had een koningsaanval opgezet waardoor Aäron alle zeilen bij moest zetten om niet mat te gaan. In deze aanval wist Phong een stuk te slaan dat slechts gedekt werd door een gepende pion. Hoe het daarna precies ging heb ik gemist, maar onze speler heeft wel het punt binnengesleept. Op het vierde bord had Stijn het zwaar tegen Atousa. Zijn koning had het lastig tegen de zware stukken waarmee Atousa zijn stelling binnendrong. In een stelling waar onze speler al een toren achterstond was het onvermijdelijk dat ook de tweede toren tenonder zou gaan. Dat vond Stijn een te grote achterstand om nog door te spelen, hij gaf dan ook maar op. 3-1 voor Goes D, een mooi begin.

Goes D   Landau D Uitslag
1 Norah - Tim 1-0
2 Niels - Ivan 1-0
3 Phong - Aäron 1-0
4 Stijn - Atousa 0-1

Ronde 2:

Het was nu tijd voor ronde 2, zouden de overkanters zich revancheren? Het begon in ieder geval goed voor onze gasten. Norah kreeg een openingsvariant tegen zich die ze niet kende en moest al snel haar meerdere erkennen in Ivan. Ach ja, kan gebeuren! Stijn wist zich op bord 3 weer te herpakken en won van Aäron. Niels kreeg, net als Norah in ronde 1, een remise aanbond van Tim. Dit nam hij aan, hierdoor werd de score 1.5-1.5, het hing dus af van het laatste bord. Maar helaas voor ons: Op bord 4 wist Atousa topscoorder van de dag te worden door ook haar tweede partij te winnen.

Goes D   Landau D Uitslag
1 Niels - Tim 0.5-0.5