Deze vrijdagavond 21 februari 2020 is er weer een ronde in de Zeeuwse jeugdclubcompetitie gespeeld. Het werd een goede avond voor Goes. Zoals in de titel af te lezen is werd de strijd beslecht in het voordeel van Goes: in totaal 11 - 1.

De D'tjes. Zij spelen in teams van 4 twee ronden tegen twee verschillende tegenstanders. Naar verluid had Norah het moeilijk in de eerste ronde, maar de eerste wedstrijd werd 4-0 voor Goes. In de tweede wedstrijd was Stijn als laatste bezig. Hij moet nog wel even herhalen hoe mat te zetten. Er was 3x mat in 1 mogelijk, maar Stijn besloot om nog een dame te gaan halen. Toen de pion inmiddels op a5 was zag hij het wel: 4-0 voor Goes.

De C'tjes. De aspiratie om de hele competitie met 12-0 te winnen is in rook opgegaan. Jari won in 17 zetten na een verschrikkelijke zet van de tegenstander die niet alleen een pion weggaf, maar er ook voor zorgde dat er niet meer gerokeerd kon worden en bovendien kwam de altijd gevaarlijke diagonaal h5-e8 open.

Kenny verloor helaas. Lars won. Ik heb van hen niet veel gezien. Jefta had naar verluid een loper kunnen verliezen maar volgens de spelers ging dit niet. Ik was er op dat moment niet bij, maar wat telt is het resultaat. Een overwinning voor de oudste Van Steijn. En zo werd deze wedstrijd 3 - 1 voor Goes. In totaal werd dit dus 11 - 1.

De Zeeuwse titels lijken de beide Goese teams niet meer te kunnen ontgaan. Goes C staat nu op 4 mp uit 2 wedstrijden met alleen nog een wedstrijd tegen Souburg. Goes D speelde gelijk en won tegen het sterkste team: Terneuzen.

P.S. De teamleider was Niels, daarom staat hij in de tags.