Afgelopen elf september 2020 is de tweede ronde van de interne competitie van de Goese schaakvereniging weer geweest. Een ronde met hetzelfde clubje als de eerste ronde van de interne. Jo kwam iets te laat, maar die mocht spelen in de plaats van Niels. Niels ging ondertussen online schaken.

Er waren dus weer vijf partijen en één bye. De eerste partij: Joey tegen Louis. Ik heb eerlijk gezegd niet veel meegekregen van de partij maar Joey wist in elk geval te winnen.

De partij van Rinus tegen Jos werd in het voordeel beslist door Jos. Ook hier heb ik niet veel van meegekregen.

Ondertussen was Niels bezig met overleven in puzzle rush.

Matthias tegen Jo: ik zag een Italiaan op het bord komen, die uiteindelijk veranderde in een ongelijke lopereindspel met de torens nog op het bord. Het resultaat van de partij weet ik echter niet.

David tegen Rob kwam een kwaliteit achter. Hij zette echter een aanval op de g-lijn op. Hij schijnofferde een extra paard, maar daardoor ging Robs dame verloren. Wat volgde was een eindspel waarin David een dame had en Rob twee torens die nogal passief stonden. David was, met weinig tijd, blij dat hij zijn achterstand had ingehaald en de partij eindigde in remise.

Erwin tegen JG dacht goed komen te staan met een open diagonaal voor zijn dame en aanvallen met Pf3-g5-f7 en Pa3-b5-c7, maar het beste was (volgens de computer) echter remise maken met een zetherhaling. Beide kanten zouden daar niet echt van kunnen afwijken. Nu won JG een stuk tegen twee pionnen en dat werd in het eindspel beslist.

Ronde 2
Joey Grochal – Louis Nieuwenhuijse 1-0
Rinus Burgerhoff – Jos van der Kaap 0-1
Erwin Kloosterman – Jari Groen 0-1
Matthias Luitwieler – Jo Tholenaar ???
David de Feijter – Rob Dekker ½–½
Niels de Feijter – Bye

De stand wordt later geüpload in het menu ‘Stand senioren’.